Slogan

Principes

Vandaag de dag, meer dan ooit, zijn medewerkers op zoek naar betekenis in het werk dat ze doen. Persoonlijke betrokkenheid van medewerkers is in elke organisatie onbetaalbaar. Helaas wordt dat niet altijd op juiste waarde geschat. Maar hoe krijg je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? Het antwoord ligt besloten in de eenvoudige principes van de Gung Ho! ® aanpak, principes die voor elke manager zijn na te volgen.

De Gung Ho methode

"Veel organisaties proberen service te verlenen met behulp van vermoeid, ongeïnspireerd soms ook onwillig personeel. Zo’n formule is gedoemd te mislukken. Sheldon en ik verwachtten veel van ons bezoek aan de fabriek, dat waarschijnlijk het bekendste voorbeeld in Amerika was van een bedrijf dat op het nippertje werd gered van de ondergang en ineens uiterst succesvol werd. Peggy Sinclair was een legende. Toen ze de fabriek overnam was het de slechtst lopende binnen het bedrijf. Nu liep de fabriek zo goed, dat hij vanuit het Witte Huis een onderscheiding had gekregen als een van de beste plekken om te werken. De efficiency, rentabiliteit, innovatie en creativiteit, alles had dezelfde oorsprong: enthousiast en gemotiveerd personeel dat nieuwe uitdagingen aanpakte en samenwerkte ten bate van het bedrijf."

Vandaag de dag, meer dan ooit, zijn medewerkers op zoek naar betekenis in het werk dat ze doen. Persoonlijke betrokkenheid van medewerkers is in elke organisatie onbetaalbaar. Helaas wordt dat niet altijd op juiste waarde geschat. Maar hoe krijg je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? Het antwoord ligt besloten in de eenvoudige principes van de Gung Ho! ® aanpak, principes die voor elke manager zijn na te volgen.

De Gung Ho! ® aanpak richt zich op het delen van informatie, het afstemmen van doelen en waarden van medewerkers op die van de organisatie, het delegeren van besluitvorming en verantwoordelijkheid, en het vieren van successen. De drie centrale principes, die erop gericht zijn een organisatie te bouwen op productieve, betrokken medewerkers zijn:

  • Zinvol werk gebaseerd op normen en waarden
  • Zelf bepalen hoe het doel behaalt moet worden
  • Elkaar aanmoedigen en waardering geven

De Gung Ho! ® aanpak is gericht op het veranderen van een organisatiecultuur, dus het is logisch dat de managers die met de methoden en technieken aan de slag moeten het doorzettingsvermogen hebben om de huidige praktijk om te buigen. Stel uzelf daarom de volgende vragen:

  • Zijn uw medewerkers gepassioneerd, betrokken en betrouwbaar?
  • Vragen uw medewerkers naar ondersteuning en sturing als ze moeten presteren?
  • Zijn mensen gemotiveerd verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen groei?

Als u serieus bent geïnteresseerd in mensen en ze vrijheid van handelen geeft, vertaalt zich dat terug naar persoonlijke betrokkenheid. Durft u het aan om de mensen zelf te laten bepalen hoe zij het doel kunnen realiseren? Het betekent in ieder geval een totale andere wijze van leidinggeven.

De drie belangrijkste ideeën van de Gung Ho! ®aanpak zijn verrassend eenvoudig en toch ongelooflijk krachtig. Bedrijven over de hele wereld zijn na het lezen van het boek van Ken Blanchard en Sheldon Bowles gestart met het implementeren van de Gung Ho! ® aanpak. Het project is in 2000 door ‘Human Resource Executive magazine’ uitgeroepen als een van de Top Tien Trainingsprogramma’s.